Reklamačný poriadok
Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u Predávajúceho podľa tohto reklamačného poriadku. Reklamačný poriadok je aj súčasťou dokumentu „Všeobecné obchodné podmienky“.
Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar, ktorý je predmetom uzavretej zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.
Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu spolu so záručným listom alebo dokladom o kúpe.
Spôsob uplatnenia reklamácie
Reklamácie vybavuje Predávajúci v pracovných dňoch a to elektronicky prostredníctvom e-mailu alebo poštou. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu u Predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon“) tak, že pošle tovar na adresu Predávajúceho Hlavná 23/18, 900 43 Kalinkovo, spolu s kópiou platného dokladu o zakúpení, a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho Predávajúcemu. Reklamačný formulár je možné stiahnuť TU. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť Predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
- doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie,
- doručenie reklamovaného tovaru,
- doručenie dokladu o kúpe.
Pokiaľ kupujúci zásielku doručuje poštou, Predávajúci odporúča zásielku s tovarom poistiť. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci nepreberá. Predávajúci odporúča tovar vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.
Postup výmeny tovaru
Pokiaľ Vám zakúpený produkt nevyhovuje, radi ho od Vás bezplatne vyzdvihneme. Po oznámení reklamácie e-mailom na info@healthplus.sk Vám od prepravnej spoločnosti objednáme vyzdvihnutie tovaru, ktoré prebehne do 3 pracovných dní. Po vrátení balíka bude podľa priloženého formulára vykonaná finančná náhrada. Na iný produkt je potrebné vytvoriť novú objednávku. Táto forma reklamácie je možná len na zakúpené produkty.
Postup reklamácie tovaru
Ak chcete produkt vrátiť, je možné ho nepoškodený a nepoužitý zaslať späť do 30 dní. Pošlite nám ho na adresu: Hlavná 23/18, 900 43, Kalinkovo.
Do obsahu balíka vložte tento reklamačný formulár. Po prevzatí balíka, čím skôr vykonáme finančnú náhradu na číslo účtu uvedené v reklamačnom formulári.
Zodpovednosť Predávajúceho
Predávajúci zodpovedá za to, že predávaný tovar má akosť a úžitkové vlastnosti vo všeobecnosti požadované, predávajúcim alebo výrobcom popisované alebo očakávané, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom množstve, a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza alebo, pre ktorý sa vec obvykle používa. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú na tovare po prevzatí (zakúpení) tovaru v záručnej dobe.
Nárok na uplatnenie záruky u Predávajúceho kupujúcim nevzniká najmä:
- nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu a príslušenstva tovaru,
- uplynutím záručnej doby tovaru,
- mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- používaním tovaru v podmienkach v rozpore s návodom na použitie tovaru,
- neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- neodborným zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,
- bežným opotrebením tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru.
Predávajúci vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru elektronicky prostredníctvom e-mailu, v ktorom presne označí chyby tovaru. Predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie, ktorým môže byť (i) odovzdanie opraveného tovaru, (ii) výmena tovaru, (iii) vrátenie kúpnej ceny tovaru. Písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie obdrží kupujúci od Predávajúceho ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje Predávajúci kupujúceho elektronickou formou prostredníctvom e-mailu.
Lehota na uplatnenie reklamácie
Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Ak ide o použitú vec, záručná doba je 12 mesiacov. Ak je reklamácia vybavená opravou, predlžuje sa záručná doba o dobu od uplatnenia reklamácie do dňa, kedy je spotrebiteľ povinný po skončení opravy si tovar prevziať, a to aj v prípade, že tak neurobil. Ak je reklamácia vybavená výmenou tovaru za tovar nový, plynie nová záručná doba odo dňa, kedy bol tovar odovzdaný, resp. zaslaný kupujúcemu. Ak nie je reklamácia vadného tovaru uplatnená v záručnej dobe, právo zo zodpovednosti za vadu zaniká. Kupujúci bude po vybavení reklamácie informovaný elektronicky prostredníctvom e-mailu.
Práva spotrebiteľa
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti. Predávajúci môže vybaviť reklamáciu týmto spôsobom len ak mu tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo prislúcha kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby a vady popísané kupujúcim v reklamačnom formulári na uplatnenie reklamácie. Ak Predávajúci vybaví reklamáciu odôvodneným zamietnutím reklamácie, a kupujúci sa domnieva, že chyba tovaru stále jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu.
Posledná aktulizácia: 10.5.2024